2011-10-11
 22:46:11

Ett brev från Becca

4 år har gått.
4 år sen min ängel fick vingar, 4 år sen mitt liv vändes totalt upp och ner.
Jag kan fortfarande blicka tillbaka till den känslan jag fick när jag fick höra dom värsta orden jag kunnat tänka mig. Jag var bara en 13 årig flicka, en pappas flicka, som inte ens hann hitta mig själv innan min andra halva togs ifrån mig. Slets ifrån mig. Jag höll dig så hårt, men det räckte inte till. Försökte desperat dra dig tillbaka över kanten, men du släppte min hand. Sen dess har jag letat efter svar, en förklaring, letat efter ett sätt att dämpa denna enorma smärta som kom från ingenstans. Men när du inte längre finns här så förblir det frågor utan svar, längtan efter något jag aldrig någonsin kommer att få. Dig. Min hjälte, min lycka och min smärta, mitt hjärta och mitt allt. Min bästa vän, min andra halva. Min pappa.

Jag hittade lådan idag där en del av dig ligger sparat, en del av mig som liten. Din parfym, dina handskrivna brev, ditt ansikte fångat på bilder av oss. Allt jag behöver för att för en sekund kunna känna att du finns nära, låtsas att jag är tillbaka i det kapitlet. En låda full med bevis om hur underbar du var. Vilken kärlek vi delade, bakom allt annat. Trots allt så är jag så stolt över att de är jag som fick vara din dotter, för kärleken du gav var helt enorm. Vi hade nåt som jag vet att många får leva utan, därför kan jag inte säga att det här är orättvist. Jag fick leva i 13 år med världens finaste pappa, allt det mörka har jag blundat för, jag vet vilken person du var bakom masken som sattes dit av någon annan. Jag vet att vad som än händer så kommer du alltid vara den största delen av mitt hjärta, att du är med mig varje steg jag tar. Jag finner inga ord till att uttrycka min kärlek till dig, så jag ska inte ens försöka för inga ord räcker till för vad du är värd att få höra. Men jag saknar dig så att det gör ont. Det gör så ont att önska något som inte har något hopp, jag vill ligga trygg i din famn, höra din röst, bli hel igen. Jag vill kunna säga till dig hur starkt jag älskar dig, trösta dig, finnas för dig. Ta tillbaka all smärta du känt.
Jag vet att du finns däruppe, min underbara stjärna. Jag vet att jag alltid kommer vara din dotter, men jag vill ha min pappa här hos mig. Kanske tyckte någon att du var värd något bättre än den här platsen, kanske var det därför du fick vingar. Kanske finns det hopp, kanske väntar du på mig däruppe nånstans ♥
Skrev en text för nåt år sen som sen blev en låt.
Sjukt tacksam över att ha fått den, dags att lägga upp den här nu,
Till min ängel ♥


Hanna

Hoppas du vet att du har oss alla bakom dej, när som helst, var som helst. Älskar dig Becca!



PUBLICERAT: 2011-10-12, 10:06:08 | URL: http://hanshen.blogg.se/
Manda

Hur fint som helst becca, verkligen! vi finns alltid här, det vet du <3


Matilda

Fick tårar i ögonen... Riktigt fint skrivet! Vila i frid



PUBLICERAT: 2011-12-18, 19:45:11 | URL: http://matiildablom.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: